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Richard PETTIBONE
Richard PETTIBONE
Pettibone has questioned the ownership of ideas and the nature of originality, which is still on debate.페티본은 오늘날에도 여전히 논의되고 있는 아이디어의 소유권, 그리고 독창성의 본질에 대해 의문을 제기해왔다.
Born in 1938 Lives and works in New York1938년 출생 뉴욕 기반 작업
Based in New York, Richard Pettibone is an influential American artist in Pop and Post-Pop Art whose works became one of the forerunners of the Appropriation Art in the 1980s. Pettibone started replicating well-known masterpieces in miniature sizes at his early ages. He selected artists whose works themselves are mainly about duplication and reproduced them again, making his works more ironic. Since then, the subjects of the reproduction have been extended to the modernism masterpieces, and the artist had his signature put with the name of the original artists on the works. Andy Warhol's canned soup, Jasper Jones' flag, Marcel Duchamp's bicycle wheel, and other works of Piet Mondrian, Frank Stella, and Roy Lichtenstein have been recreated in a size that stimulates sense of closeness like the model train he loved as a child. He occasionally combined multiple artworks in a work relating artists of different time and space, which was an artistic intervention. His works caused considerable controversies, while opening a creative and humorous stage of critique in the 20th-century art scene. Pettibone has questioned the ownership of ideas and the nature of originality, which is still on debate. In his latest works, the sources of appropriation were extended beyond artworks, even into book covers. He has critically acclaimed for his clever blend of Appropriation Art, Pop Art, and Conceptual elements. He had multiple exhibitions, including a large-scale retrospective (2005) covering over 200 pieces at the Laguna Museum of Art. His works are in the collections of the MoMA and Whitney Museum of Art in New York, the Museum of Contemporary Art in Los Angeles, and the Philadelphia Institute of Contemporary Art.현재 뉴욕에서 활동하는 리처드 페티본은 팝아트와 포스트 팝아트 분야의 저명한 미국 현대예술가로, 그의 작품은 1980년대 ‘전유 미술’의 전신이 되었다. 젊은 시절 페티본은 유명 예술가들의 작품을 미니어처 크기로 복제하기 시작했다. 그는 의도적으로 이미지 복제와 나열을 주제로 작업하는 예술가들의 작품을 선택하여 그것을 다시 복제하며 아이러니를 더했다. 이후에는 복제의 대상을 모더니스트 거장의 작품으로 확대하였고, 자신의 작품에 원작자의 이름과 함께 서명했다. 앤디 워홀의 수프, 재스퍼 존스의 깃발, 마르셀 뒤샹의 자전거 바퀴, 그리고 피에트 몬드리안, 프랭크 스텔라, 로이 리히텐슈타인 등의 수많은 작품들이 그가 유년시절 사랑했던 모형 기차와 같이 친밀감을 불러일으키는 크기로 재탄생했다. 또, 그는 서로 다른 예술가들을 한 작품으로 연관시키는 예술적 개입을 보여주기도 했다. 페티본의 작품은 미술계에 상당한 논란을 불러일으키는 동시에 20세기 미술에 대한 독창적이고 유쾌한 비평의 장을 열었다. 페티본은 오늘날에도 여전히 논의되고 있는 아이디어의 소유권, 그리고 독창성의 본질에 대해 의문을 제기해왔다. 최근작에서 그는 책 표지를 포함한 다른 자료를 작품에 사용하며 접근 방식을 확대하고 있다. 페티본은 전유 예술과 팝아트, 개념주의 요소를 교묘하게 혼합하여 지속적으로 비평가들의 인정을 받았고, 라구나 미술관에서 200여점을 전시한 대규모 회고전(2005)을 포함해 여러 권위 있는 미술기관에서 전시를 개최하였다. 그의 작품은 뉴욕 현대미술관과 휘트니 미술관, 로스앤젤레스 현대미술관, 필라델피아 현대미술기관 등에 소장되어 있다.
Richard PETTIBONE
G205 Galleria Foret, 32-14 Seoulsup 2-gil, Seongdong-gu, Seoul, Korea T 82 2 3447 0049 F 82 2 3447 0050 info@thepage-gallery.com