Jung Myung Taek: Reinterpretations of Muwi : Resurgence of Hermitic Objects:
Archive exhibition
Overview
“Muwi goes beyond living according to one’s own will, and is about maintaining the peace of mind that softens the movements of the body and mind.”- Jung Myung Taek"무위는 제 뜻만으로 살아가는 경위를 넘어 몸과 마음의 기를 누그러뜨린, 안온함을 지키는 일."- 정명택
Jung Myung Taek: Reinterpretations of Muwi : Resurgence of Hermitic Objects
20 August - 17 September 2021
The Page Gallery WEST
Art furniture, which defines an interior space as a work of art, has grown while raising engrossing questions about the relationship between commerce and culture, art and practicality. This exhibition aims to showcase Jung Myung Taek's latest works in 2021, as well as art furniture imbued with his spirit of naturalism.
Jung Myung Taek brought the concept of art furniture, which was formed in the United States in the 1950s, to the Korean public. While studying in the United States, he produced benches and table works as a designer and producer for the Wendell Castle Collection of Wendell Castle, who is often called the father of art furniture. His philosophical thoughts on art furniture, which encompass East and West, past and present, have been recognized in Korea and overseas. Inspired by the diverse old architecture of Korea, his works reflect his study of the harmony between architecture and space– that is, the material and the immaterial.
The artist works by looking at the characteristics inherent in these works largely in terms of ‘pure beauty of Muwi (inaction, 無爲),’ ‘simple beauty of Musim (no mind, 無心)’ and ‘spatial beauty of Muhyeong (no form, or formlessness, 無形).’
This exhibition draws the audience into a deep and free exploration of Muwi, the essential relationship between matter and space created by Jung Myung Taek's resurgence of hermitic objects.
정명택: 무위재고 無爲再顧 : 은일(隱逸)한 사물의 기척
20 August - 17 September 2021
The Page Gallery WEST
예술작품으로서 공간을 정의하는 아트퍼니처는 상업과 문화, 예술과 실용성 간 관계에 대한 매력적인 질문들을 제기하며 성장해왔다. 이번 전시에서 작가 2021년 최신작과 함께 작가의 자연주의 정신이 깃든 아트퍼니처를 선보이고자 한다.
정명택은 1950년대 미국에서 형성된 아트 퍼니처의 개념을 한국 대중에게 각인시켰다. 미국 유학 당시 아트 퍼니처의 아버지라 불리는 웬델 캐슬의 컬렉션 Wendell Castle Collection 디자이너 및 제작자로 벤치와 테이블 작품을 제작했고, 동서고금을 막론한 정명택의 아트 퍼니처에 대한 철학적 사유는 국내외에서 인정받았다. 가변적인 한국 고건축에서 영감을 받은 그의 작품은 건축과 공간 즉, 물질과 비물질의 어우러짐에 대한 연구를 담고 있다.
작가는 이러한 작품에 내재된 특징을 크게 ‘무위(無爲)의 순수미’, ‘무심(無心)의 담백미’, ‘무형(無形)의 공간미’로 바라보고 작업한다. 이번 전시에서 정명택의 은일한 사물의 기척이 자아내는 물질과 공간의 본질적인 관계, 무위에 대한 깊고도 자유로운 탐구로 관객을 끌어들인다.
Installation Views
Publications