Growing: Park Suk Won, Choi Insu, Yoon Sang Yuel

4 - 20 April 2024
Overview

Growing

Park Suk Won

Choi Insu

Yoon Sang Yuel

 

4 - 20 April 2024

Gallery 3, Frieze No. 9 Cork Street, London

 

The Page Gallery is delighted to present a group exhibition, Growing, featuring three Korean contemporary artists, Park Suk Won (b.1942), Choi In Su (b.1946), and Yoon Sang Yuel (b.1970), in Gallery 3 at Frieze No. 9 Cork Street, London, from 4 to 20 April 2024. The Page Gallery has an ambition to share and expand its essence and knowledge of Korean Contemporary art internationally.

 

The presentation highlights the 3 leading Korean contemporary artists who probe the idea of form and content through studies on mediums. This leads to a discovery of a connection between the mediums and East Asian philosophy. Known for his abstract sculpture, Park Suk Won this time focuses on the two-dimensional series Accumulation (2019-2023). It is a delight to see both sculpture series, Becoming a Place (2021) as well as drawing series, Seed Grows Slow and Fast (2018-2022) by Choi Insu. Juxtaposed to Yoon Sang Yuel’s Silence series, this group of artists is the reflection of how the approach to materials can dictate forms and contents. 

 

Park Suk Won, the pioneer of the Korean abstract sculpture movement, deliberately shares a philosophy that embodies the intrinsic and pure properties of materials. Choi Insu’s sculptures and drawing series encapsulate the energy from nature. Yoon Sang Yuel’s Silence series encourages viewers to experience the illusion created between the perception of an object and human’s limit.

 

더페이지갤러리는 4월 4일부터 4월 20 일까지 박석원(b.1942) ∙ 최인수(b.1946) ∙ 윤상렬(b.1970) 세 명의 한국현대미술 작가의 작품을 영국 런던의 No.9 코크 스트리트에 전시한다. 더페이지 갤러리는 이번 코크 스트리트 전시를 통해서 한국의 현대미술 작가들이 더 많은 해외 무대에 진출하여 예술세계를 확장하는 계기가 마련되기를 기대한다.

 

이번 전시는 예술의 형식과 내용을 고민하는 대표적인 한국현대미술 작가 3인의 작품을 통해 재료를 탐구하면서 하나의 재료가 내포하고 있는 세계와의 연결성에 주목하고자 한다. 박석원의 평면작업인 <적의(積意)>(2019-2023) 시리즈, 최인수의 <장소가 되다> (2021) 조각 시리즈와 <씨앗은 자란다 느리고 빠르게>(2018-2022) 드로잉 시리즈, 그리고 윤상렬의 침묵시리즈(2020)를 통해서 동아시아적 세계관 속에서 예술가가 재료를 대하는 태도의 차이가 어떻게 예술의 형식과 내용을 결정짓는지를 보여주고자 한다.

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